8 Viisi, kuidas võimendada oma brändi häält

Mis häält su bränd tegelikult teeb? 

Kõik brändid teevad heli. Küsimus on selles, kui palju sellest tehakse teadlikult ning mida see täpsemalt teeb. Kui klient tuleb su kodulehele või muusse keskkonda, et osta või otsustada, siis mida ta kuuleb?

Brändi hääl ei ole vaid mõne sekundiline lõik, mida tihti peale tuntakse kõllina. Helibränding strateegiline lähenemine helilisele kogemusele ühe brändi kontekstis. Üheainsa “kõlli” loomine ei loo strateegiat erinevate kanalite lõikes, kuid parimal juhul võib ta olla sellise strateegia nurgakiviks.

Igal brändil on erinevad “puutepunktid”, kus inimeste kõrvad kohtuvad brändiga. See võib olla podcast, raadioreklaam või isegi muusika kontori ooteruumis. Kuid miks on brändi heli oluline turundajatele ja kuidas see aitab saavutada paremaid tulemusi?

Meeled, alateadvus ja sõnumite tajumine

Turundusguru Robert Passikoffi sõnul moodustab otsuste tegemise protsess, kaasatus ja lojaalsus brändile 70% emotsionaalsest mõjust. Uuringu kohaselt, mille viis läbi Institute of the Practitioners of Advertising, oli emotsionaalsete sõnumite mõju reklaamikampaaniate edukusele suurem kui ratsionaalsete sõnumite puhul. Emotsionaalsed sõnumid olid lausa kaks korda mõjusamad: Emotsionaalsete sõnumitega kampaaniad olid keskmiselt 34% edukad, võrreldes ratsionaalsete sõnumitega, mis olid vaid 16%.

Inimesed kogevad sõnumeid läbi oma meelte erinevatel tasanditel. Me võime seda teha teadlikul, alateadlikkul ja emotsionaalsel viisil. Iga meel aga tõlgendab saadud sõnumeid väga erinevatelt. Näiteks nägemismeele juures oleme tavaliselt väga teadlikud. Me teame täpselt, mida vaatame ja millele keskendume.

Miks on heli kasutamine brändingus nii võimas tööriist? 

Võrreldes teiste meeltega, suur osa helist, mida me kuuleme, mõjutab meid suuresti alateadlikult, rääkimata emotsionaalsest mõjust. Seetõttu on heli eriti võimas vahend turundajatele.

Samas Martin Lindströmi raamatus "Brand Sense" on öeldud, et Fortune 500 ettevõtetest kulutas 86% oma turunduskuludest visuaalsetele vahenditele. Eelmises blogipostituses mainiti, et brändi mõju on võimalik suurendada 1100% võrra kui lisada näiteks videoreklaamile heli. Mida rohkem meeli me puudutame, seda suuremat mõju saame oma sõnumitele luua.

Helil on võime tekitada emotsionaalseid seisundeid ja jätta meeldejäävaid muljeid. Seetõttu on oluline kujundada oma brändi hääl hoolikalt, ühtselt ja strateegiliselt.

8 viisi, kuidas võimendada oma brändi häält:

1. Määratle oma brändi isiksus: Enne kui saad oma brändi heli kujundada, pead selgelt määratlema oma brändi isiksuse. Kas see on lõbus ja energiline või pigem tõsine ja asjatundlik? See mõjutab oluliselt seda, millist heli soovid kasutada.

2. Loo heliline logo: Heliline logo või helisignatuur on unikaalne heli, mis seostatakse otseselt sinu brändiga. See võib olla lühike meloodia, kõla või muu heliline element. Heliline logo võib olla võimas viis luua brändituvastust ja meeldejäävust.

3. Vali sobiv muusika: Muusika on tugev emotsionaalne vahend, mis võib suurendada brändi sõnumi mõju. Vali muusika, mis sobib sinu brändi isiksusega ja kõnetab sihtrühma. Bränd Sound on partneriks, et luua vastav taustamuusika reklaamides, videotes või isegi poe interjööris.

4. Kasuta brändi häälaktsenti. Häälaktsent või häälnäitleja võib anda sinu brändile unikaalse kõla. Vali häälnäitleja, kelle hääl sobib sinu brändi isiksuse ja sõnumiga. Häälaktsent võib olla eriti tõhus raadioreklaamides või videotes.

5. Loo heliefektid: Heliefektid võivad anda sinu brändile erilise kõla ja meeldejäävuse. Näiteks võib bränd kasutada heliefekte kodulehe laadimisel, sotsiaalmeedia postituste juures või muudes digitaalsetes materjalides.

6. Järjepidevus erinevatel platvormidel: Taga, et sinu brändi hääl oleks järjepidev erinevatel platvormidel. Olgu selleks siis veebisait, sotsiaalmeedia, reklaamid või isegi füüsilised ruumid, veendu, et sinu brändi heli kõlab kõikjal ühtselt.

7. Kohanda heli sihtrühmale: Uuri oma sihtrühma eelistusi ja harjumusi seoses heliga. Kasutades heli, mis kõnetab sihtrühma, suurendad brändiga seotust ja mõjusust.

8. Testi ja kohanda: Ära karda testida erinevaid helilisi elemente ja kohandada vastavalt tagasisidele. Katsetamine aitab sul leida täpselt õige kõla, mis räägib sinu brändi loo ja kõnetab publikut.

Kokkuvõtvalt on brändi heli oluline osa brändi identiteedist ja turundusstrateegiast. Õigesti kujundatud heli aitab luua emotsionaalset seost sihtrühmaga, tugevdab brändi mõjusust ning loob meeldejäävat kogemust. Kasutades erinevaid elemente nagu heliline logo, muusika, hääl aktsendid ja heliefektid, saad anda oma brändile unikaalse kõla, mis eristub konkurentidest.

Ikevald ja Maksim

Leave a Comment

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

ET