Mis siis täpsemalt toimub?
So, you know how there are sounds all around us these days, more than ever before? We’ve got all sorts of devices everywhere that can play music and all kinds of sounds. Brands have so many awesome opportunities to connect with their customers through radio, speakers in public places, and most importantly, through all those fancy smart devices. They can get into people’s ears and hearts like never before.
Like when you hear a catchy tune or a jingle and it sticks in your head. It creates this trust and familiarity. Like knowing the lyrics to songs you don’t even like, but they’re still stuck in your head (we’ll get into why that happens and the psychology of sonic branding in our next blog). The digital world is moving crazy fast, and sonic branding used to be something only big international brands like McDonald’s, Intel, and Universal Pictures could afford. But even on a local level, brands are realizing the power of giving themselves a unique sound. It’s no longer just for the big guys – and that’s where we come in!
Nii nagu ka lemmik laul, on võimeline brändi tunnusmeloodia kinnistuma inimese alateadvusesse, et tekitada usaldustunnet. Mõelge kasvõi raadioreklaamile “Carglass paigaldab, Carglas parandab”. See pole erinev sellest, kui teame lugude sõnu kaasa laulda, mis meile isegi ei meeldi (miks see nii on ja helibrändingu psühholoogiast, räägime järgmise nädala blogis). Digitaalmeedia areneb iga päevaga üha kiiremini ning helibränding on turundus tööriist, mida vanasti said lubada endale vaid rahvusvahelised brändid nagu Mcdonald's, Intel ja Universal Pictures. Ka kohalikul tasandil võib näha kui palju kõmu ja vastuolu tekitas Lidl oma kampaaniaga “Pa-Pa-Parim Suvi”. Brändile hääle andmine pole enam vaid suurte korporatsioonide pärusmaa. Tänapäevases infomüras on võimalik enda toote või teenust reklaamides kaduda küll värviliste, kuid hääletu piltide infomürasse. Instagramis on nüüd juba tükk aega võimalik lisada tummale pildile muusikat fonoteegist, et sellele emotsiooni, elu ning lõppkokkuvõttes väärtust lisada. Muidugi, kui tahta enda kliendiga paremat emotsionaalset sidet hoida, tuleb mõelda strateegiliselt ja olla äratuntav ka heliliselt. Tõsi, palju kasutatakse stock muusikat, mis täidab helilise tühimiku “millegagi”. Samas, maailma audiobrändingu esiisa Julian Treasure uuringute kohaselt võib selline lähemine brändi mõjususele isegi halvasti mõjuda. Samas, väidab ta ka, et kui brändil on hea strateegia helis ning viib seda tulemuslikult ellu on võimalik brändi mõjusust kasvatada kuni 11 korda.
Miks me sellest räägime?
Meie oleme Ikevald ja Maksim, kellel on kahe peale 30 aastat laulu-kirjutamist, muusika produktsiooni, muusika õpetamist, helidisaini kogemust ning meie muusika on jõudnud rahvusvaheliselt raadiosse, vinüülikandjale, baletti, brände esindama, Eesti Iseseisvuspäeva sündmuse helindamiseks jpm. Meie teame mis mõju on muusikal ja helil.Soovime oma kirge muusika loomisest, psühholoogiast ja turundusest panna töösse ning aidata brändidel jõuda oma klientidele veel lähemale kui kunagi varem. Oleme põhjalikult uurinud meie turgu, ettevalmistanud, töötanud välja protsessid, kuidas aidata kliendil liikuda ideest lahenduseni. Selles meid aitas meie mentor Kevin Kleinmann, kes on audiobrändingut õpetanud Sorbonne-i ülikoolis Prantsusmaal ning jagas meiega tööriistu, millega ta oli juba töötanud erinevate Itaalia luksusbrändidega ja turundusvaldkonna spetsialist. Lisaks, meie ideed aitas meid arendada ka turundusspetsialist Triin Tammistu.
Tänaseks on ka esimesed tööd tehtud: Vanemuise Teatrile, Estonian Business Schoolile ja Eesti Keele Instituudile.
Helibränding ja sellega kaasnev psühholoogia võib tunduda väga müstilisena ning veel avastamata maailmana. Meie klientideks on ettevõtted ja organisatsioonid, kes soovivad jõuda oma klientideni uudsel viisil ning oma brändi mõjusust kasvatada. Olgu selleks ettevõtte helilogo loomine, helibrändingu strateegia loomine, erinevad helilahendused äppidele ja muudele toodetele. Kasutame selleks helide psühholoogiat ja turundustööriistu, kombineeritud meie muusikaalaste teadmistega ning loovusega, et jõuda kõige mõjusama tulemuseni. Ühte nippi võime siiski jagada - parim heliline esindus brändile valmib koostöös meie ja selle brändi asutaja või selle juhtpositsioonis olevate esindajatega. Sest ju ainult need inimesed saavad jagada osakese enda brändi visioonist kõige selgemal viisil. Kui Sulle artikkel meeldis, kutsume Sind täna üles, et jagaksid meiega enda mõtteid helibrändingu osas. Kuna meie oleme oma teekonna alguses, oleme väga tänulikud kui jagad seda ka enda sotsiaalmeedia kanalites. Ühtlasi, oleme avatud kõikidele küsimustele ning kui on mõte, kuidas saaksime aidata Sinul oma brändi mõjusust kasvatada ning jõuda inimeste südamesse enamgi veel, võta julgelt ühendust! Tulevastel nädalal jagame oma blogipostitusest milleks ja kellele audiobränding, millest see protsess koosneb, oma tehtud töid ja palju muud põnevat. Tänasest oleme avatud uutele väljakutsetele helide maailmas!
Täname,
Maksim ja Ikevald